2010 19/04

”Hej, jag har…”

Nu är jag hemma igen och känner mig helt utpumpad.

Min morgon: Vaknar halv 8, gör mig i ordning, dricker kaffe och åker till Centralen. Går till kundtjänsten och ställer mig i kön för att få en nummerlapp. Förklarar problemet. Får en nummerlapp. Kvinnan: ”Det kommer ta två timmar. Vill du verkligen vänta? Jag är inte helt säker på att det går att lösa.” Jag: ”Eh ja.” Köar. Efter 1,5 timmars köende (en halvtimme för tidigt!) får jag prata med en annan kvinna och förklarar problemet ännu en gång. Kvinnan: ”Tyvärr så kan vi inte hjälpa dig.” Jag: ”Men du förstår inte, jag har betalat för biljetten och det enda jag fått är en bekräftelse där det står: OBS! Den här bekräftelsen är ingen biljett. Du har valt bla bla bla och betalat bla bla bla. Jag har en bokningskod här, kan du inte kolla…” Kvinnan: ”Jag kan inte göra det härifrån.” Jag: ”Finns det nåt nummer jag kan ringa då?” Kvinnan: ”8472aooo.” Tar spårvagnen hem och ringer. Det funkar inte. Provar med Skype. Det går inte heller. Surfar sönder Thalys hemsida och sen ringer till deras belgiska kundtjänst. Ingen signal. Ingenting. Och så här fortsätter det. Med jämna mellanrum springer jag ut på gatan för att prata med O. som är på Gare du Nord i Paris och köar för att försöka lösa problemet med biljetten därifrån. Min mobil är helt cp och några gånger är jag väldigt nära att slå sönder skiten eller kasta den i kanalen…

Mobilen ringer igen, springer ut på gatan. ”Hej! Jag har fått biljetten.”

Similar Articles

3 kommentarer

Kommentera

CommentLuv badge

copyright 2008-2009 29 kvadrat